Activitats | Novembre 2016

Primera quinzena de novembre de 2016 | Fundació Antoni Tàpies

Imatge d'Eric Fassin en una de les seves darreres xerrades.

Dijous 3 de novembre de 2016, a les 19 h | Conferència | Entrada gratuïta
Democràcia sexual, biopolítica i la qüestió Rom
Conferència a càrrec d’Éric Fassin.

Conferència d’Éric Fassin, activista, professor de ciència política i estudis de gènere a la Université de Paris 8, coautor del llibre Roms et riverains. Une politique municipale de la race. Activitat en el marc del projecte En realitat el que ja està foradat és la terra, i són els homes els qui s’obstinen a aplanar-la i maltractant-la envesteixen els seus possibles refugis. | Més informació

Imatge de Peter Pál Pelbart en una de les seves darreres conferències.

Divendres 4 de novembre de 2016, a les 19 h | Conferència | Entrada gratuïta
Cartografia de l’esgotament
Conferència a cárrec de Peter Pál Pelbart.

Com és la vida agredida pel poder? Ha penetrat en tots els racons de la nostra existència? Per què estem tots tan cansats? On trobem l’espai per viure de cara a aquest atac? Com podríem proclamar una altra comunitat -un acte d’aixecament de la inconsciència- que alliberi el pensament de qui pensa en silenci per tal de tornar a ser el que mai vam ser?

Peter Pál Pelbart és un influent filòsof, assagista, metge i membre de la Companyia de Teatre Ueinzz. El seu llibre Cartography of Exhaustion - Nihilism Inside Out ha aconseguit fer-se conegut per ser realment útil en la perspectiva que dóna de la cura, el cos, la ment, la memòria i com podem arribar a entendre el poder de la vida. El seu pensament sorgeix d’una xarxa d’embolics, els quals també han ocupat Félix Guattari, Gilles Deleuze, Suely Rolnik, Jean Oury, Samuel Beckett i Giorgio Agamben, entre d’altres. | Més informació

Activitat en col·laboració amb: Grup de recerca Art Globalization Interculturality, Universitat de Barcelona.

© Sojung Jun. The twelve Rooms, 2014.

Dijous 9 de novembre de 2016, a les 19.30 h | Conversa i àpat | Entrada gratuïta
Flow sèries: L'artista coreana Sojung Jun en conversa amb BAR project

Flow sèries és un programa impulsat per la Fundació Han Nefkens i la Fundació Antoni Tàpies l’objectiu del qual és reunir diferents persones del món de l’art procedents de continents i contextos diversos. Les trobades al voltant d’un artista i les seves produccions en curs són l’objecte d’una conversa seguida d’un àpat. Tota una invitació a pensar les implicacions d’una escala global en el treball dels artistes contemporanis mentre ingerim les creacions comestibles d’artistes locals.

Sessió 7:
Sojung Jun (Corea del Sud) en conversa amb BAR project.
Reserves a activitats@ftapies.com

Més informació

USB rebut el 20 d’octubre de 2011 a la redacció del diari Berria que recull l’anunci del cessament definitiu de
l’activitat armada d’ETA, publicat al dia següent en el mateix diari. Argazkia / Fotografia: Olatz Irigarai.2014.

Divendres 11 de novembre de 2016, a les 19 h | Conversa i inauguració | Entrada gratuïta
Inauguració de les exposicions 1989. Després de les Converses d'Argel. Deliri i treva i Antoni Tàpies. Col·lecció, 1966-1976

Pedro G. Romero, comissari de Tractat de pau, i Carles Guerra, director de la Fundació Antoni Tàpies i comissari de l'exposició 1989. Després de les Converses d'Argel. Deliri i treva, obriran l'esdeveniment amb una conversa pública titulada Més enllà de Tractat de pau. Acte seguit, els assistents podran visitar les dues mostres. | Més informació

Patrocinadors institucionals

Col·laborador especial

Les seves dades personals seran tractades de manera confidencial d'acuerd amb la Llei Orgànica 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal i la Llei 34/2002 de Serveis de la Societat de la Informació.